Znamy przebieg dwóch ścieżek rowerowych w gminie! [przetarg na zaprojektowanie]


znak drogi rowerowejW Biuletynie Informacji Publicznej ukazała się informacja, że 12 stycznia 2016 ogłoszono przetarg nieograniczony na usługę polegającą na opracowaniu kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla budowy dróg rowerowych na terenie Gminy Długołęka [...].



Tym samym wiadomo jaki będą miały przebieg dwie pierwsze projektowane ścieżki rowerowe. Jedna z nich będzie przebiegała od granicy z gminą Oleśnica - aż do granicy Wrocławia (granica gminy Oleśnica - Borowa - Byków - Długołęka - Mirków - granica miasta Wrocław). To dobra wiadomość dla ludzi, którzy dojeżdżają do pracy czy szkoły we Wrocławiu i Oleśnicy. Pozostanie jeszcze kwestia chęci  zaprojektowania i zbudowania ścieżek doprowadzonych do miejsc stykowych przez pozostałe gminy (w przypadku Wrocławia najbliższa infrastruktura rowerowa znajduje się dopiero przy "Lotniku"). Jest to także dobra wiadomość dla  mieszkańców gminy, gdyż takie połączenia pozwolą na bardziej  wygodne podróżowanie rowerami między miejscowościami.
Druga projektowana ścieżka (Długołęka - Szczodre) będzie biegła od skrzyżowania ulic Wrocławska-Broniewskiego w Długołęce do ul. Trzebnickiej w Szczodrem (przez ul. Spacerową i Stawową).

Projektowane ścieżki mają mieć nawierzchnię z asfaltu i być wydzielone. Zakłada się dwa warianty - dwukierunkowy, bądź dwie drogi jednokierunkowe.

Miejmy nadzieję, że w ciągu najbliższych lat przejedziemy się tymi ścieżkami (i innymi w naszej gminie).

Termin składania ofert mija 29 stycznia 2016.
Termin wykonania zamówienia mija 29 grudnia 2016. (aktualizacja)

Ścieżki mają powstać dzięki Zintegrowanym Inwestycjom Terytorialnym. W ich ramach gmina ma się starać o ok. 8 milionów złotych dofinansowania.

 

Szczegóły projektowanych ścieżek rowerowych:

Mapa przybliżonego przebiegu



Pełny ekran

1. Zadanie „DK98"

Obejmuje:  
Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dróg rowerowych na odcinku:
wzdłuż dawnej drogi krajowej nr 98 przebiegającej przez teren gminy Długołęka od granicy gminy Długołęka z granicą gminy Wrocław do granicy gminy Długołęka z granicą gminy Oleśnica [...]. 
Przedmiotem opracowania będzie wydzielona jedna dwukierunkowa droga rowerowa lub dwie jednokierunkowe drogi rowerowe, a w sytuacji braku możliwości lokalizacji inny uzgodniony z Zamawiającym rodzaj drogi rowerowej lub jej przebieg. 

2. Zadanie „Długołęka-Szczodre"

obejmuje: 
Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dróg rowerowych na odcinku:
od skrzyżowania dawnej drogi krajowej nr 98 przebiegającej przez teren gminy Długołęka z ulicą Władysława Broniewskiego w miejscowości Długołęka (w powiązaniu z rozwiązaniami projektowymi przyjętymi w Zadaniu 1 „DK98") do skrzyżowania ulicy Wrocławskiej z ulicą Stawową przez ulicę Parkową, Trzebnicką, Spacerową w miejscowości Szczodre, gm. Długołęka [...]

Przedmiotem opracowania będzie wydzielona jedna dwukierunkowa droga rowerowa lub dwie jednokierunkowe drogi rowerowe, a w sytuacji braku możliwości lokalizacji inny uzgodniony Zamawiającym rodzaj drogi rowerowej lub jej przebieg.

Niektóre z wytycznych dla projektu:

  • Prędkość projektowa: co najmniej 30 km/h 
  • Szerokości: Jednokierunkowa droga dla rowerów/pas ruchu dla rowerów - 2 metry (minimalna l,5m) Dwukierunkowa droga dla rowerów - 3 metry (minimalna 2,5m) 
  • Zalecana konstrukcja nawierzchni drogi dla rowerów: nawierzchnia z betonu asfaltowego AC8S gr. 4 cm na bazie jasnego kruszywa;
Przetarg wymaga także aby uwzględnić projekt również z gminą Wrocław i Oleśnica. Ciekawym jest również zapis, że ścieżka powinna nawiązywać do zaprojektowanej infrastruktury rowerowej w ramach Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (z tym, że z tego co wynika z przetargu DSDiK w formule "zaprojektuj i zbuduj" droga rowerowa ma się kończyć w pobliżu oczyszczalni ścieków w Mirkowie (więcej: tu). Przypuszcza się również, że może zajść potrzeba uzyskania odpowiednich zgód na przebieg dróg rowerowych wzdłuż linii kolejowych.

Źródła i więcej informacji:

Prześlij komentarz