Jest przetarg na odcinek Łany-Długołęka wschodniej obwodnicy!


mapa przebiegu Wschodniej Obwodnicy WrocławiaDolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg pt. Budowa drogi wojewódzkiej od drogi wojewódzkiej nr 455 do drogi krajowej nr 98 – w formule zaprojektuj i wybuduj. CPV 71320000-7, 45000000-7, który dotyczy odcinka biegnącego z Łan do drogi krajowej nr 98 . Docelowo droga będzie łączyła się z tzw. Łącznikiem Długołęka. Jest to przetarg w formie "zaprojektuj i zbuduj". 


Wielu mieszkańców ciekawiło w  jaki sposób obwodnica będzie wpinała się w drogę krajową nr 98 i starą DK8. Z przetargu wynika iż powstanie duże rondo.

Jednostronny ciąg pieszo jezdny nie będzie dochodził do ronda z łącznikiem i zakończy się przy oczyszczalni ścieków w Mirkowie.

Termin nadsyłania ofert to 9 lutego 2016.

Poglądowa mapa (na podstawie dokumentów przetargu):

Mapa na pełny ekran

Początek odcinka:


Szczegóły przetargu:

Początkowy odcinek projektowanej drogi rozpoczyna bieg w km 8+070 za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską, na którym wykonane zostało rondo dwupasowe. W km 8+248,95 drogi wojewódzkiej projektowany jest przejazd nad linią kolejową nr 292 - Jelcz Miłoszyce — Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasą Swojczycką poprzez dwujezdniowy wiadukt drogowy. Za wiaduktem droga na obecnym etapie będzie przechodzić z dwujezdniowej w drogę jednojezdniową zlokalizowaną po stronie zachodniej pasa drogowego.

W rejonie km 9+350 na obecnym etapie planowane jest skrzyżowanie na prawe skręty z pasami wyłączenia i włączenia z planowaną drogą gminną gminy Czernica. W km 10+297,59 DW należy zaprojektować skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1922D odcinek Kiełczówek - Dobrzykowice poprzez rondo średnie dwupasowe. Istniejąca droga powiatowa ma na tym odcinku nawierzchnię bitumiczną oraz przekrój drogowy.

Na tym rondzie zaprojektowana droga jednojezdniową zmieni swoje położenie ze strony zachodniej na stronę wschodnią. Zmianie ulegnie również położenie ciągu pieszo rowerowego również ze strony zachodniej na stronę wschodnią.

Projektowana trasa będzie omijać od strony południowej miejscowość Kiełczówek, prowadząc początkowo przez pola uprawne, nieużytki, łąki i pastwiska. Następnie projektowana trasa będzie przechodzić przez teren Natury 2000 (Lasy Grędzinskie - PLH020081), a dalej przez rzekę Widawę. Nad terenem Natury 2000 i rzeką Widawą km 11+615 zaplanowany jest most o długości ok. 180 m.

W km 13+238,27 droga wojewódzka przecinać będzie istniejącą drogę powiatową 1920D, ode. Kiełczów-Śliwice poprzez projektowane rondo dwupasowe średnie. Istniejąca droga powiatowa ma na tym odcinku przekrój drogowy, nawierzchnię bitumiczną.

Podobne parametry charakteryzują drogę powiatową nr 1918 D, która będzie krzyżować się z projektowaną drogą wojewódzką w km 13+893,14 poprzez projektowane skrzyżowanie skanalizowane.

W km 16+900,77 projektowana droga wojewódzka będzie krzyżować się z drogą gminną (ulica Bławatna w Mirkowie) łączącą Mirków z miejscowościami Kamień i Długołęka również poprzez skrzyżowanie skanalizowane*. Istniejąca droga gminna ma nawierzchnię bitumiczną do wysokości oczyszczalni ścieków i dalej na wschód - nawierzchnię z płyt betonowych (przekrój jest jednojezdniowy, dwupasowy, odprowadzenie wód opadowych do rowów przydrożnych). Na tym skrzyżowaniu kończy się projektowany ciąg pieszo rowerowy. Pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Bławatną a wiaduktem kolejowym przekrój DW jednojezdniowy będzie przechodził w przekrój dwujezdniowy.

W km 17+552,69 poprzez projektowany wiadukt drogowy droga wojewódzka przecinać się będzie z linią kolejowa nr 143 -Kluczbork - Wrocław Mikołajów.

Koniec drogi wojewódzkiej został włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z Łącznikiem „Długołęka" Autostradowej Obwodnicy Wrocławia poprzez DUŻE RONDO.

* skrzyżowanie skanalizowane - zawiera co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący; do skrzyżowań skanalizowanych zalicza się także ronda

Źródło:
DSDIK

Prześlij komentarz